IT vadba

IT vadba

Naše telo je bilo ustvarjeno za gibanje, z napredkom v tehnologiji pa smo prisiljeni vse več časa presedeti tako v službi kot tudi v prostem času. Temu rečemo sedenžaren življenjski slog. Vsa ta vztrajanja v določenih položajih negativno vplivajo na naše zdravje ter na zdravje naše hrbtenice ter njenih struktur, zato se moramo seznaniti s posledicami in čim prej ukrepati, da omilimo oziroma preprečimo težave ter bolečine v hrbtenici. To lahko storimo z ustreznimi razteznimi in krepilnimi vajami.

Sedeč način življenja je v današnji družbi vse večji problem. Pri preprečevanju in reševanju težav povezanih s takšnim načinom življenja pa je ena glavnih sestavin telesna dejavnost ter raznolikost gibanja.

Med sedenjem so nekatere mišice v pasivnem skrajšanjem položaju, spet druge v podaljšanem položaju. To lahko čez čas pripelje do mišične zakrčenosti oz. raztegnjenosti. S tem se poruši ravnovesje med agonističnimi in antagonističnimi oz. sinergističnimi mišičnimi skupinami, ki nadzirajo položaj trupa pri pokončni stoji. Pojavijo se funkcionalne nepravilnosti telesne drže, ki lahko dolgoročno povzročijo trajne okvare hrbteničnih struktur.

Zato je pomembna čim večja simetričnost med desno in levo stranjo telesa, saj je dokazano, da razlike značilno povečujejo tveganje za nastanek mišično-skeletnih poškodb. Z vidika preprečevanja bolečin v hrbtenici je zlasti pomembno ohranjati vzdržljivost, moč ter zadostno gibljivost mišic, kar lahko zagotovimo z ustreznim izborom razteznih in krepilnih vaj. V vsaki vadbeni enoti najprej izvedemo raztezne vaje, da raztegnemo obremenjene in zakrčene mišične skupine, temu sledijo vaje za moč in stabilizacijo. . Z vajami želimo povečati gibljivost mišic in jo kasneje ohranjati. Pred vajami za moč in stabilizacijo se bomo naučili pravilne postavitve medenice in pritiska v trebušni votlini.

X